Branding
Een goede eerste indruk is essentieel en kan erg moeilijk en soms helemaal niet rechtgezet worden. Als onderneming is dit ook belangrijk, jouw doelgroep moet een positief beeld krijgen bij het zien van jou logo. Een logo dient herkenbaar en tijdloos te zijn zodat dit met jouw onderneming meegroeit. Ook is een logo niet alleen iets voor op een visitekaartje of briefpapier. Deze moet ook bruikbaar zijn voor op social media. Didoma helpt jou graag bij het ontwikkelen van een mooie, tijdloze logo.
Het is belangrijk om jouw logo op de juiste manier in te zetten. Zo dient jouw logo in alles terug te komen wat dagelijks wordt gebruikt. Denk aan mokken waar jouw personeel koffie uit drinkt, papier dat wordt gebruikt en op social media. Maar ook op promotiematerialen en op werkkleding. Wij kunnen jou helpen met een stijlgids waarin we jouw logo op verschillende manieren naar voren brengen.
De branding van jouw onderneming is dus erg belangrijk. Hiermee claim je de producten of diensten die je aanbiedt. Het is tegelijk ook een reclame middel en middel van herkenning. Maar dat is niet alles waar de branding goed voor is. Veel mensen denken dat branding gaat om logo’s, huisstijlen, adverteren en marketing, maar er komt veel meer bij kijken. De betekenis van branding voor bedrijven gaat om het omzetten van de waarden van het bedrijf in een visuele (en niet-visuele) identiteit die het merk tot in de puntjes vertegenwoordigt.
Die identiteit wordt grotendeels bepaald door merkwaarden. Merkwaarden zijn het DNA van een merk. Deze waarden komen bij goede branding terug in de uitingen en communicatie van een merk, zodat het echt gaat leven bij de consument/klant.
Rebranding
De manier waarop we beeld en communicatie ervaren verandert door de jaren heen. Het is dus mogelijk dat branding ‘uit de mode’ raakt. Bedrijven moeten daarom alert blijven en rebranding toepassen voordat het te laat is.
Door jouw organisatie als merk in te zetten, verbind je positieve emoties aan jouw dienst of product. Door consistentie aan te brengen in je merkuitingen, komt je gewenste uitstraling beter overeen met hoe die door de doelgroep wordt ervaren.
Mensen krijgen zo het juiste gevoel bij jouw organisatie en jouw business. Dit leidt tot meer aankoopbeslissingen die eindigen in jouw voordeel, loyale klanten en een sterke uitstraling die overeenkomt voor zowel de doelgroep als jouw bedrijf.